Since 2010

Since 2010

Thursday, September 9, 2010

Bila Sakura Prihatin 2

communication is a way of life...

good interaction between each other will bring each other into a new stage of relationship...
more understanding more intelligent than being individual ...
admitting each other weakness is the best way to regain strength ....
and 'patience' is the key!



Sakura sentiasa ingatkan diri Sakura supaya tidak membatalkan diri dalam bulan puasa ni, biaselah orang kata bulan puasa ni dugaan hidup sangatla kuat. So, janganlah kerana nila setitik rosak susu sebelanga,...
sebab tu bulan Ramadhan ini digalakkan membuat amal kebajikan dan dalam kata lain meninggalkan duniawi buat sementara waktu buat bekalan di akhirat kelak.

Urm... Sakura kesal dalam sesetengah pihak yang tak ambil peluang untuk beribadat dalam bulan puasa ni. Kadang - kadang Sakura rase mungkin individu itu memerlukan tunjuk ajar dan pertolongan dalam membawa beliau ke jalan yang diredhai. Ye la, dunia ni hampir kiamat, macam-macam boleh berlaku. contonyela,  warga emas yang duk ber'mesyuarat' dekat kedai kopi semata - mata nak berjumpa kawan2 , tngok tv, berbual sambil hisap rokok...kalau bukan selalu takpe , ni hari2..

Segan Sakura nak menegur, bukan ape...mereka tu dah diibaratkan sebagai rumah kata pergi, kubur kata mari... urm.. moga2 tuhan tak tutupkan lagi pintu hati mereka ini. mereka ni bukannye tak pergi tarawikh...cume yang sedihnya...lepas amalan wajib, yang sunat terus lupa, siap ade yang balik pukul 3 pagi gara2 nak tengok bola... pernah juga Sakura pikir mereka ni ikhlas ke tdak sebenarnya? hurm...

Conclusion: Bawak betobat la oi... dari duduk mengadap tv tu, per kate tingkat kan ilmu agama, tak reti bace al-quran pon atleast dengar orang lain bace, tak leh dengar orang lain bace atleast mintak orang ajarkan...kalau malu sangat pon, tak payahla tunjok bebal dan jahil kat depan tv kalau dah sampai orang lain duk berkumpulan bace Al-Quran sampai nak khatam. .. Sakura nak tegur tapi segan sebab pangkat macam mak ayah Sakura. Tak malu ke kat anak2 depa yang duk hari2 azan kat masjid? ish2...macam2...

Paling tidak pon ingatla kat keluarga kat umah tu...adoiii... kalau dah pencen pon, x yah la tunjok bebas sangat ke hulu, ke hilir ... kalu g masjid solat 5 waktu tu pon dah cukop.....
Hal lucunye, bab raya mula la bising berebut nak balik mana? perghh...itu baru la start nak kecoh2...

Sakura malas nak panjang lebar...... tapi realiti nye itu...


Sekian,

p/s: tak ade sangat kaitan dengan quote Sakura bagi kat atas...

No comments: