Since 2010

Since 2010

Friday, June 3, 2011

Nasi Dah Basi~

Assalamualaikum & Salam Sejahtera



Hari ni lagi sekali digemparkan bahawa ada ahli keluarga Sakura yang jauh meninggal semasa dalam perjalanan mahu pulang ke Kelantan.

Al-Fatihah diucapkan kepada arwah 'Kak Long'..
Semoga Arwah di bawah rahmat Ilahi. Amin

Semua ahli keluarga Sakura telah bergegas ke hosp Gua Musang..tinggallah Sakura bersama bdak2 ni di rumah.

Maafkan Sakura sebab Sakura ini memang susah untuk didekati sebagai ahli keluarga. (Anti Social dgn family/relative) Sakura memang susah nak meluangkan masa bertemu dengan ahli keluarga yang lain. Ia memang salah satu sifat semulajadi Sakura. Tapi Sakura senantiasa mendoakan kebaikan kepada semua orang.

Al-Fatihah juga kepada arwah pakcik Hashim..
yang juga meninggal minggu lepas di hospital usm kerana menderita buah pinggang.
walaupun sudah berniat mahu jumpa pada hari cuti keesokannya. Namun Tuhan telah menetapkan waktu itu lah juga nyawa arwah akan diambil. Walhal..wad sakura bekerja hanya setingkat dengan wad arwah. dimanakah silapnya?

Nasi dah basi, kalau jadi bubur takpe lagi.
Sesal x dapat jumpa arwah. Kalau lah Sakura ni lebih fikir panjang. Mungkin Sakura boleh jumpa mereka lebih awal lg.

Pengajarannya: jumpalah ahli keluarga sebelum dia sakit lagi, seblum die sakit teruk, dan sebelum dia dipanggil dari dunia ini.

maafkan Sakura. Tahun lepas pon, Sakura rasa bersalah sebegini juga. Kenapa satu pun tak berjaya Sakura laksanakan dengan baik? ..Ya Allah tempatkanla mereka di bawah cahaya kebaikan, dan semoga aku sentiadsa mengingati kematian. Amin.

Ini entry bukan untuk membuka pekung di dada. tapi untuk menyedarkan semua pihak. Duniawi hanya sementara. Alam satu lagi adalah peluang sebenarnya yang kita ada. Jadi sentiasa mengingati kematian ye.

Menziarahi orang yang sakit sangat2 di galakkan di dalam agama kita yakni Islam. beringatlah.


No comments:


BLOGGERS MALAYSIA