Since 2010

Since 2010

Wednesday, May 11, 2011

Kenapa MESTI KL-POP dan bukan M-POP!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Hah, Sakura mula bual pasal perkara nie lagi..
Okay2 Perkara ni memang ade kaitan dengan Prince Of Pop.. tapi its not about them. Its about KL-POP and M-POP.

Sakura telah melakukan beberapa kajian mengenai apa yang telah diperkatakan oleh abang Cat Farish di dalam akhbar pada masa P.O.P mula - mula muncul dahulu.

Pada mulanya Sakura X setuju disebabkan Sakura x KAJI. Sekarang Sakura INgiN MeNeGAskAN.. SakURA SETUJU dengan KL-POP yang mewakili MALAYSIA POP. mengapa???

'M-POP' telah dikuasai oleh Mandarin POp.. walau pon x officially di dunia.. Tapi kalau dah ramai Tahu dan guna MPOP , secara automatiknya kalau kita nak promote M-pop kat dunia luar.. off course.. orang akan confius with Mandarin POp..or Malaysia POp

Kita ambil contoh kalau TPOP...mesti orang yang tinggal di negara Thailand akan menyatakan T-POP merupakan Thailand Pop... tapi sebenarnya T-POP juga stand for Taiwan POP.. tak percaya? pergi kaji sendiri.

Sakura tahu ramai yang setuju M-POP digunakan ...tapi demi menaikkan nama Malaysia POp..kita X BOLEH guna MPOP...tetapi gunalah KL-POP.

"kl...kl is the centrall of everything...kl represents all....n the whole world tahu KL kat mana....kalau 'M' byk negara mula dari 'M'"said by abg cat.
 kan kan kan.. okay2 Sakura bukan tinggal kat KL pon.. Sakura tinggal di kelantan.. tapi senang kata lah kan. KL adalah central. Even though SEOUL tidak diisyhtiharkan S-POP..ataw apa2.. orang akan tahu bahawa SEOUL itu Korea. so.. If kita letakkan KL-POP, orang akan tahu KL tu Malaysia.... lagipun kat dunia ni.. KL satu je pon.. mana ade kat tempat lain..tak gitu?? 
hah..x puas hati?? 

"KL" dah dikenali seluruh dunia.
KL DRIFT..
even dalam english movie pon diorang guna KL words for Kuala Lumpur which means Malaysia. 
kalau nak juga guna juga selain dari KL-POP...guna nama panjang Malaysia POP... baru orang x salah faham..

so, kata abg cat ade betulnya.. MAJULAH MALAYSIA POP, MAJULAH KL-POP


Nie kat bawah gambar kartun yang dilukis oleh saudari Irza dan diwarnakan oleh Sakura.. khas untuk P.O.P. dari kami POPpers! ^_^

No comments:


BLOGGERS MALAYSIA